01 december

THE WORLD NEEDS MORE CANADA

Det er i dag, 1.december, tre måneder siden jeg kom hjem fra min store Canada tur. arneXcanada, hvor jeg kørte fra Halifax i øst til Vancouver i vest og fra det sydligste punkt, Point Pelee National Park til Inuvik i det aller nordligste, tæt ved Ishavet. Turen var på 94 dage. Mange af oplevelser og indtryk findes i billedform på www.arneXcanada.dk 

Jeg har siden min hjemkomst tænkt meget over turen og hvad den har betydet for mig.

THE WORLD NEEDS MORE CANADA


En ting er sikkert. jeg har fået en mission i livet. Jeg vil være med til at udbrede kendskabet til Canada.

På de 94 dage
kørte jeg 3 forskellige autocampere, dog alle af truckcampertypen
kørte 3 forskellige biler: Dodge Charger, VW Touaeg og Dodge Journey
var på 2 togture: VIA Rail (Toronto - Winnipeg) og Rocky Mountaineer (Vancouver - Jasper)
var på ridetur, vandreture og kanotur i vildmarken
kørte med diverse busser: Greyhoundbus (Calgary - Edmonton), transferbus (Jasper - Edmonton)
kørte med et utal af bybusser og metrotog
tog jeg 3 færgeture og 6 flodpramture

Min rejse begyndte den 31. maj i Halifax, og sluttede i Edmonton den 31. august.
Jeg var hjemme i Danmark igen den 1. september.
Det blev til en rejse tværs over Canada på 94 dage.
Jeg besøgte alle 10 provinser og 3 territorier i Canada.
Jeg kørte i bil og autocamper 30.610 km, fik gået 1.095,2 km, spiste 150 donuts,
så 43 elge, 9 brunbjørne og 11 sortbjørne samt 1 ulv, 1 los, et utal af andre dyr
og 100-vis af laks samt fangede 3 kongelaks og 1 pukkellaks.

KLIK her og se flere billeder fra min tværs Canada tur.

The World Needs More Canada, 1. juli, Ottawa, Canada
The World Needs More Canada, 1. juli, Ottawa, Canada

The World Needs More Canada, 1. juli, Ottawa, Canada
The World Needs More Canada, 1. juli, Ottawa, Canada

The World Needs More Canada, 1. juli, Ottawa, Canada
The World Needs More Canada, 1. juli, Ottawa, Canada

The World Needs More Canada, 1. juli, Ottawa, Canada
The World Needs More Canada, 1. juli, Ottawa, Canada


KLIK her og se flere billeder fra min tværs Canada tur.

Ingen kommentarer: